נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

פיגמנטציה הינה הופעת כתמים בצבע שונה מהצבע הכללי של העור, שגורמים למראה לא אחיד ולתחושת חוסר נוחות רגשית.

כתמי פיגמנטציה הן תופעה אסתטית בעיקרה, אשר מאפיינת נשים ונוטה להתפתח לאחר גיל ארבעים לערך, כאשר טיפול בפיגמנטציה הפך לאחד הטיפולים המבוקשים והפופולריים בתעשיית האסתטיקה הרפואית.

טיפול בפיגמנטציה מתייחס סדרה נרחבת של טיפולים, בעלי רמות יעילות משתנה, ובהתאמה למספר רב של סוגי פיגמנטציה. במטרה להתאים את אופי הטיפול לבעיה חשוב להבין מה זה פיגמנטציה? כיצד היא נוצרת? כיצד ניתן למנוע אותה ואילו סוגי טיפול יגרמו להבהרת הכתמים שכבר נוצרו ונחתמו בפנים.

 

הבהרת כתמי עור ופיגמנטציה – מהם ואיך מטפלים?

הם מתפתחים בחשאי, בעקביות ובהתמדה. עוד היחשפות לשמש הישראלית הקופחת, עוד הריון, עוד מתח נפשי מצטבר ולפתע, אנו מגלות אותם על עור פנינו, על כפות ידינו ובמחשוף החזה, כשהופעתם אולי יותר מכל, מאשרת לנו שעברנו פאזה וגופנו מתחיל לאבד מחיוניותו ולהתבגר… כתמים. בהירים, כהים ובעיקר… מכוערים. אז מה עושים? כיום אין צורך להמשיך ולסבול. עולם הרפואה הקוסמטית מציע מגוון טכנולוגיות ושיטות טיפול מתקדמות להבהרת כתמי עור וטיפול בפגמי פיגמנטציה בעור.

 

הבהרת כתמי עור
טיפול בפיגמנטציה וכתמי עור – מידע, טיפולים, מחירים

 

 

טיפול בפיגמנטציהתקציר טיפול
סוג הטיפוללא ניתוחי
איפה מתבצעבמרפאה / קליניקה, אך קיימות שיטות לטיפול בפיגמנטציה בבית המטופל (שימוש בקוסמטיקה ייעודית)
האם נדרש אשפוזללא אשפוז
האם נדרשת הרדמהללא הרדמה
משך הטיפולהחל מרבע שעה לטיפולי לייזר או טיפולים ביתיים ועד לשעה בממוצע עבור פילינג או שימוש בחנקן נוזלי להבהרת כתמי עור
דרגת כאבקלה, לרוב ללא כאב כלל
לאילו אזורים מיועדבעיקר לאזור הפנים, אך ניתן להבהיר כתמי פיגמנטציה בכל אזור בגוף שבו קיימים כתמים שמפריעים בהיבט האסתטי
שיטות להבהרת כתמי עורלייזר, חנקן נוזלי, פילינג, שימוש בקרמים
מתי ניתן לחזור לשגרהמיידית
מחיר טיפול ממוצעבין כמה מאות שקלים לטיפול באמצעות קרמים וחומרים טבעיים, ועד ל20,000 ₪ לטיפול מקיף ומורכב של הסרת כתמי עור באמצעות לייזר, בכמה מפגשים
לכמה זמן מחזיקה התוצאהתלוי בחומרת הפיגמנטציה ובסוג הטיפול – התוצאה עשויה להישמר לשנים רבות, ככל שהחשיפה לשמש תהיה נמוכה יותר

 

איך נוצרת פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא תופעה אשר נוטה להופיע בגיל מתקדם, אשר גורמת להופעת כתמים כהים על עור הפנים ולחוסר אחידות בגוון העור, כתוצאה מהצטברות של פיגמנט עודף תחת שכבת העור ושחרור שלו.

הופעת כתמי הפיגמנטציה עשויה להיגרם ממספר סיבות אפשריות:

✔️ קרינה – מדינת ישראל שטופת השמש יוצרת חשיפה קבועה וארוכת שנים לקרינת השמש – קרינת UV מסוכנת והרסנית לתאי העור, אשר מביאה לאובדן הלחות הטבעית של העור,

לפגיעה בשכבת המילנין אשר נועדה להגן על הפיגמנט הטבעי של העור מפני חשיפה והתכהות, מה שמביא להופעת כתמי פיגמנטציה לאורך השנים.

✔️ השפעות הורמונליות – שינויים הורמונליים שחווה הגוף, בין אם כתוצאה מהיריון ובין אם מסיבות אחרות (נטילת הורמונים לצורך טיפול תרופתי, שינויים הורמונליים תלויי גיל ואחרים), עשויים להביא להתפרצות של כתמי פיגמנטציה כתוצאה משחרור יתר ופעילות הורמונלית מוגברת.

✔️ מחלות – מחלות ויראליות, דלקות ומחלות עור עשויות להביא להתפתחות של פיגמנטציה אזורים שונים בגוף.

✔️ השפעה גנטית – הופעת פיגמנטציה ידועה גם כתופעה תורשתית הנובעת ממטען גנטי בעל נטייה לייצור כתמי פיגמנטציה.

 

האם פיגמנטציה מסוכנת?

כתמי פיגמנטציה לכשעצמם אינם מסוכנים או מעידים על קיומה של בעיה רפואית, אינם מגרדים או כואבים ולמעשה מדובר במפגע אסתטי בלבד. יחד עם זאת, כתמי הפיגמנטציה הם בבחינת תסמין ולא בבחינת מחלה.

ייתכנו מקרים בהם התסמין ישויך ליתר חשיפה לשמש ופגעי גיל, אולם במקרים אחרים הכתמים עשויים להעיד על קיומה של מחלה ויראלית או דלקתית, או אף להטעות ולהסתיר נגעי עור שפירים או ממאירים, שמצריכים בדיקה וייעוץ רפואי.

במקרה של הופעת כתמי פיגמנטציה על העור, בעיקר באזורים בהם הפיגמנטציה פחות נפוצה, מומלץ לגשת לרופא עור לאבחון סוג הפיגמנטציה והכלים לטפל בה.

 

טיפול בפיגמנטציה
טיפול בפיגמנטציה – מידע מקיף, סוגי טיפול ומחירים

 

אזורי הטיפול הנפוצים להבהרת כתמים בעור

כתמי עור ופגעי פיגמנטציה יכולים להופיע בכל אזור בגוף ובפנים. בהתאם לכך, שיטות הטיפול השונות שפותחו מאפשרות להתגבר על התופעה בכל מופעיה השונים.

להלן רשימה חלקית של סוגי טיפול נפוצים להבהרת כתמי פיגמנטציה לפי אזור:

#1 הבהרת כתמים בפנים וטיפול בפיגמנטציה בפנים

#2 הבהרת כתמים מתחת לעיניים

#3 הבהרת כתמי עור בידיים

#4 הבהרת כתמים בעור הרגליים

#5 הבהרת כתמי עור בבית השחי הבהרת כתמים בבית השחי

#6 טיפול בפיגמנטציה בגב

#7 טיפול בפיגמנטציה במפשעה

 

טיפול בפיגמנטציה
הבהרת כתמי פיגמנטציה – לפני הטיפול (מימין) ואחריו – עור חלק ואחיד (התמונה להמחשה בלבד)

 

כתמי פיגמנטציה – למה זה קורה לנו?

אם תערכו מחקר קטן בין מכריכם לגבי תרבות השיזוף ומקורותיו, תופתעו לגלות, שמרבית הישראלים כלל אינם מודעים לכך, כי ה”שיזוף” שאנו כה משתוקקים אליו, הינו למעשה תופעת התגוננות של עור גופנו מנזקים. הכיצד?

בעומק העור שלנו מצויים תאים ייחודיים בשם “מלנוציטים“, שמטרתם להגן עליו מחשיפה מרובה ומסוכנת לשמש. כאשר עורנו נחשף באופן מופרז, ה”מלנוציטים” מפרישים פיגמנט בשם “מלנין”, היוצר מעין מסך כהה על פני העור ומגן עליו. “המסך” הכהה הזה, הוא תופעת הלוואי שאנו מכנים “שיזוף”. היווצרותו המוגזמת של ה”מלנין” והצטברותו הצפופה, מותירה לעיתים כתמים על העור כ”מזכרת”, הוסיפו לכך לחץ נפשי כרוני, שימוש אינטנסיבי בגלולות ובהורמונים וכוויות משיזוף בלתי מבוקר והרי לכם מתכון בטוח ליצירת כתמי הפיגמנטציה על העור.

באופן כללי יותר, כתמי עור הם תופעה שנוצרת בשל שינוי בהרכב הפיגמנטים בעור, וריכוז עודף, אקראי ובלתי אחיד שלהם ברקמות העור החיצוניות (האפידרמיס). כתמי השמש והפיגמנטציה בעור מהווים למעשה תוצר לוואי של המערכת ההורמונלית שלנו, כאשר הגורם הסיבתי הישיר הוא ייצור מוגבר ומופרז של מולקולות מלנין. בנוסף לגורמי הסיכון ההתנהגותיים כמו שימוש בתכשירים ותרופות מסוימות, חשיפה ממושכת לשמש ישירה ואורח חיים בלתי מאוזן ולא בריא באופן כללי, ישנם גורמי סיכון גנטיים תורשתיים שאינם מצויים בשליטתנו.

 

אילו סוגים של כתמים בעור קיימים?

ישנם סוגים שונים של פגעי עור, אך ניתן להבחין בין שתי משפחות-על של כתמי פיגמנטציה בהתאם למקור הסיבתי שלהם. בין סוגי הפיגמנטציה הנפוצים:

✔️ פיגמנטציה על רקע הורמונלי – סוג זה של פיגמנטציה מופיע בעיקר בקרב נשים צעירות בגילאי הפוריות כתוצאה מתנודות בפרופיל ההורמונלי של הגוף. כתמי פיגמנטציה הורמונליים עשויים להחמיר כתוצאה מנטילת גלולות למניעת הריון, הריון ולידה וטיפולי פוריות. חשיפה ישירה וממושכת לשמש תחמיר את הכתמים.

✔️ פיגמנטציה על רקע טראומה – כתמי עור שנוצרים כתוצאה מטראומה מכאנית, כמו שפשופים, מכות או כוויות.

אבחון של סוג הפיגמנטציה והמקור שלה חשובים הן לצורך איתור מחלות ודלקות העשויות לפגוע בעור ובמערכות הגוף האחרות, והן לצורך התאמת טיפול מונע וטיפול משקם, לצורך הבהרת כתמי פיגמנטציה קיימים ועיכוב התפתחות של כתמים חדשים.

✔️ פיגמנטציה פוסט דלקתית – סוג זה של כתמי פיגמנטציה מהווים ריאקציה של העור לטראומה אותה הוא חווה, בין אם כתוצאה מפגיעה בעור בשל מחלה, גרד עמוק, היווצרות של פצעים דלקתיים וחטטים, תאונה או אירוע טראומה שכלל פגיעה בשכבת העור הראשונית, היווצרות של זיהומי עור, מחלות דוגמת הרפס דלקתי ואחרות.

פיגמנטציה פוסט דלקתית מאפיינת במיוחד מטופלים שסבלו בעברם מאקנה – פצעים מוגלתיים ודלקתיים הנוטים להופיע בגיל ההתבגרות בשל שינויים הורמונליים שחווים המטופלים.

טיפול בפיגמנטציה פוסט דלקתית מחייב תחילה טיפול בגורם לפגיעה בעור, במחלה או בזיהום. לאחר החלמת העור הליך של טיפול הכולל ניקוי וחיטוי, שימוש בחומרי הזנה לשיקום העור   – עשוי להפחית באופן משמעותי את היווצרות כתמי הפיגמנטציה.

✔️ מלזמה – פיגמנטציה מסוג מלזמה היא למעשה התפרצות הורמונלית, וידועה בשל כך גם בשם פיגמנטציה בהריון. השינויים ההורמונליים הם שמביאים לשחרור עודף של פיגמנטים ולהופעה של כתמי פיגמנטציה עגולים וסימטריים בעיקר על גבי עור הפנים.

פיגמנטציה מסוג זה נוטה להופיע בקרב נשים בהיריון ונשים לאחר לידה, נשים בגיל הפוריות, ולהתגבר בגיל המעבר.  ניתן לטעות ולשייך פיגמנטציה מסוג מלזמה לפיגמנטציה כתוצאה מקרינה ומחשיפה לשמש, מאחר ופיגמנטציה מלזמה נוטה להעמיק ולהתגבר עם חשיפה לקרינת השמש.

✔️ פיגמנטציה כתוצאה מכתמי שמש וגיל – פיגמנטציה נפוצה במיוחד, הנוטה להתפרץ בקרב נשים בעשור הרביעי לחייהן, כתוצאה מחשיפה ממושכת לאורך שנים ארוכות לקרינת השמש באופן לא מבוקר וללא שימוש באמצעי מיגון.

פיגמנטציה מסוג זה מאופיינת בהדרגתיות, מה שמאפשר טיפול מהיר ויעיל עם הופעת הכתמים הראשונים, ותוך הגנה על העור מפני חשיפה לשמש שתביא להעמקה ולהחמרה של הכתמים.

✔️ פיגמנטציה מעורבת – פיגמנטציה נוטה להתפתח ולהעמיק תוך יניקה מכל מה שעשוי להזין אותה, מה שיוצר חיבור בין סיבות וסוגי פיגמנטציה, ויכולת ליצור כתמי פיגמנטציה מסוגים שונים עבור אותו מטופל.

חלוקה נוספת של כתמי עור היא לפי מופע וסוג:

  • נמשים או כתמי עור חסרי גבולות חדים – פגעי עור אלו נפוצים בעיקר באזורים שחשופים לשמש, כולל הפנים, המחשוף והכתפיים. סוג זה של כתמי פיגמנטציה נוטה להחוויר בחורף, ולהפוך לבולט יותר עם החשיפה לשמש בקיץ.
  • כתמי עור גדולים – כאן מדובר בפגעי פיגמנטציה המופיעים על אזורים נרחבים לאחר חשיפה לשמש. כתמי עור גדולים מתפתחים בשל חשיפה לקרינת השמש ונפוצים בקרב אנשים מבוגרים.
  • מלזמה – כתמים חומים שמופיעים בפונים, ובעיקר באזור עצמות הלחיים, האף והסנטר. הסיבה המרכזית להיווצרות מלזמה היא חשיפה לשמש בשילוב עם גורמים הורמונליים, כולל טיפולים הורמוניים למניעת הריון או לפוריות, תהליכי הריון ולידה וגם נטייה גנטית מולדת.

 

איך מטפלים בפיגמנטציה וכתמי עור?

עד לא מזמן, כתמי שמש ופיגמנטציה נחשבו לגזירת גורל שאין ברירה אלא להשלים עמה. אך כיום אין זה המצב. עם התפתחויות בתחומי רפואת העור (דרמטולוגיה) ופריצות דרך בעולם הרפואה האסתטית, כיום ישנה קשת רחבה של שיטות טיפול להבהרת כתמי פיגמנטציה משלל סוגים ומכל אזור בגוף.

חלק מהטיפולים מעלימים את הכתמים לחלוטין, חלק מבהירים ומטשטשים אותם וחלק מונעים את התפתחותם העתידית.

שיטות טיפול בפיגמנטציה נועדו בעיקרן לספק טיפול בפיגמנטציה בפנים, אשר נוטות לסבול יותר מכתמי פיגמנטציה אשר יוצרים מראה עור פנים לא אחיד, מבוגר ולא אסתטי. העלמת כתמים בעור הפנים עשויה להיות מאתגרת וטיפולי פיגמנטציה רבים מספקים הבהרה ושיפור ללא יכולת להסרה מוחלטת של הכתמים.

חשוב במיוחד להתאים בין סוג הטיפול למקור הפיגמנטציה הקיימת, ולצד טיפול משקם לשלב גם טיפול מונע ומעכב היווצרות של כתמי פיגמנטציה נוספים.

 

מעוניינים בהשוואות מחירים? קבלו עד 3 הצעות מחיר ממיטב המומחים ללא התחייבות

    שם:
    טלפון:

    יישוב מגורים:
    מתעניין בהצעות מחיר בנושא:

     

    שיטות הטיפול הנפוצות להבהרת כתמי עור ופיגמנטציה:

    ✔️ טיפול בפיגמנטציה בפילינג

    טיפולי פילינג לטשטוש פיגמנציה והבהרת כתמי עור הם אופציית טיפול נפוצה, אשר מתאימה בעיקר למצבים של כתמים גדולים באזורים נרחבים בפנים. בשיטה זו, "מגרדים" את שכבת העור החיצונית על ידי פילינג מכאני או כימי, או שילוב של השניים, ומגרים את מנגנוני חידוש העור. לאחר טיפול פילינג להבהרת כתמי שמש ושאר פגעי פיגמנטציה חל איסור מוחלט על חשיפה לשמש. בנוסף, הטיפול איננו מתאים לאנשים בעלי גוון עור כהה.

    פילינג כימי הוא טיפול העושה שימוש בחומרים כימיים החודרים את שכבות העור הראשוניות ומביאות לקילוף טבעי של העור, להסרת שכבות עור פגועות הנושאות כתמי פיגמנטציה ולחידוש העור. פילינג כימי הוא טיפול פילינג אגרסיבי המצריך יישום של הטיפול ביד מקצועית ומפוקחת, ומומלץ לבצע טיפול זה במרפאות לרפואה אסתטית ובליווי רופא מוסמך.

    למי מתאים הטיפול: הטיפול מתאים לכל סוגי הפיגמנטציה, אולם מצריך תשאול רפואי וטיפול במוקד הבעיה במקרים של פיגמנטציה אנטי דלקתית ומלזמה, למניעת הישנות של הכתמים.

    ✔️ טיפול בפיגמנטציה בלייזר

    טיפול בפיגמנטציה בלייזר הוא פתרון אידאלי להסרת כתמים נקודתיים באזור בפנים, אך גם בשאר חלקי הגוף. ישנם מכשירים שונים שמתאימים לאזורים שונים בגוף. אז איך זה עובד? ובכך, ישנם מכשירי לייזר מסוגים שונים שמאפשרים לטשטש, להבהיר ולהעלים כתמים בעור. אך ככלל, אופן הפעולה של הלייזר כולל פירוק של הכתם לגורמים וזירוז "שטיפת" הפיגמנטים החוצה מתאי העור, ללא גרימת נזקי לוואי לרקמות.

    הסרת פיגמנטציה בלייזר מתבצעת תוך שימוש בטכנולוגיית הלייזר לחימום ממוקד של כתמי הפיגמנטציה, תוך חדירה אל עומק תאי העור והריסה של תאי העור הפגועים המביאים לייצור מוגבר של פיגמנט, שיקום שכבת המלמין שנועדה להגן על העור מפני התפרצות הפיגמנט וחידוש תאי העור בתאים נקיים.

    למי מתאים הטיפול: הטיפול מתאים לבעלות כתמי פיגמנטציה כהים ואגרסיביים, אשר טיפולים אחרים להסרתם לא צלחו. הטיפול מיועד לטיפול בכתמי פיגמנטציה כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת השמש ומפיגמנטציה גנטית ולא מתאים לטיפול בפיגמנטציה כתוצאה ממחלות עור ונגעים.

    ✔️ טיפול בפיגמנטציה בחנקן נוזלי

    טיפול זה מתאים בעיקר לטשטוש נקודתי של כתמי שמש. החנקן הנוזלי גורם לכוויות קור שמשמידות את שכבת האפידרמיס העליונה במקום שבו מצוי הכתם, עד להסרתו החלקית או המלאה.

    ✔️ טיפול ביתי בפיגמנטציה וכתמי עור

    למי שאיננו מעוניין בטיפול בפילינג או בטיפולי לייזר לפיגמנטציה, קיימת האפשרות לבצע טיפול ביתי להבהרת כתמים. בחנויות הפארם והקוסמטיקה ניתן למצוא מגוון תכשירים להבהרת כתמי עור. קרם להבהרת כתמי עור הוא עניין של ניסוי וטעיה, אבל חשוב להדגיש שבכל מקרה טיפולי פיגמנטציה ביתיים הם בעלי יעילות מוגבלת.

     

    טיפול בפיגמנטציה
    הבהרת כתמי עור וטיפול בפיגמנטציה – יהיו יעילים בקרב גברים ונשים כאחד

     

    מחיר טיפול בפיגמנטציה והבהרת כתמי עור – כמה עולה?

    טיפול טבעי בפיגמנטציה וטיפולים באמצעות קרמים ותכשירים ביתיים נמכרים ברשתות הפארם\ וברשת בטווחי עלויות שבין עשרות למאות שקלים. מארז קרם יחיד לרוב יספיק למספר שבועות לכל הפחות.

    טווח העלות לטיפולים אשר מתבצעים בענף האסתטיקה הרפואית לטיפול בפיגמנטציה:

    פילינג כימי עמוק – טווח העלות לטיפולי פילינג כימי עמוק יעמוד על 12,000 – 9,000 ₪. המחיר יכלול סדרה של מפגשים טיפוליים ומשקמים על פי צורך.

    ניתן ליישם סוגי פילינג נוספים ומוזלים יותר, הכרוכים בקילוף פחות עמוק של העור, אולם מדובר בטיפולים בעלי יעילות מוגבלת. מומלץ להיוועץ ברופא המטפל בנוגע לסוג הפילינג והעומק הנדרש להסרת כתמי הפיגמנטציה ושכבות העור הפגועות.

    טיפול באמצעות לייזר – טווח הטיפול לטיפולי לייזר להסרת כתמי פיגמנטציה יעמוד על 20,000 – 10,000. הטיפול יתבצע באמצעות סדרה של מפגשים טיפוליים, ומחייב משנה זהירות מפני חשיפה לשמש ולמזהמים בתקופת הטיפול.

    טווח המחירים לטיפול הבהרת כתמי עור משתנה מטבע הדברים בהתאם לשיטת הטיפול. להלן מחירון טנטטיבי עם עלויות טיפול ממוצעות:

     

    טיפול בכתמי עור מחיר לפי סוג טיפולמחירים מומלצים לטיפול בפיגמנטציה בישראל
    המחיר להבהרת כתמי עור בפנים מחיר ממוצע (טיפול בודד)1,600 – 700 ₪
    עלות הבהרת כתמי עור ברגליים3,800 – 1,200 ₪
    מה המחיר של הבהרת כתמים מתחת לעיניים1,200 – 400 ₪
    העלות של הבהרת כתמים בעור בית השחי1,300 – 800 ₪
    הבהרת כתמי שמש מחיר1,600 – 1,000 ₪
    מחיר העלמת פיגמנטציה בלייזר (טיפול בודד)1,600 – 600 ₪
    חידוש עור בלייזר יהלום11,000 – 4,900 ₪
    עלות טיפול בפיגמנטציה בקרן אור (טיפול בודד)1,600 – 700 ₪
    עלות העלמת כתמי עור פילינג שטחי (כימי)1,400 – 1,100 ₪
    פילינג בינוני לתיקון פיגמנטציה (טיפול בודד)1,700 – 1,400 ₪
    הסרת כתמי עור בפילינג כימי עמוק (בהתאם לסוג הטיפול וכמות המפגשים)13,000 – 8,200 ₪

    טיפול בפיגמנטציה – מחיר לפי סוג הטיפולמחיר מומלץ לטיפולי פיגמנטציה
    עלות טיפול להבהרת כתמי שמש החל מ-1,000 ₪
    כמה עולה מחיר פילינג שיטחי להעלמת כתמי עור? פילינג שטחי (כימי) החל מ-1,100 ₪
    פילינג ברמה בינונית לתיקון פיגמנטציההחל מ-1,400 ₪
    עלות טיפול יחיד להבהרת כתמי עור בפניםהחל מ-700 ₪
    מחיר טיפול IPL להסרת כתמי פיגמנטציה לטיפול בודד700-1,500 ₪

     

    עלות הסרת נגעי עור בלייזר נעה בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים לסשן טיפולי בודד. העלות של טיפול בפיגמנטציה בלייזר תלויה בסוג מכשיר הלייזר, במספר וסוג אזורי הטיפול, בסוג המפגע העורי ובהיקף הטיפול הנדרש.

    מחיר הבהרת כתמי עור בחנקן נוזלי הוא חינם, שכן השירות מוצע במסגרת סל הבריאות בקופות החולים. ניתן כמובן לבצע את הטיפול בקליניקות הפרטיות במחירים שנעים באזור הכמה מאות שקלים.

    מחיר הבהרת כתמי עור בתכשירים ביתיים או טבעיים נע גם כן בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי בתכשיר הנבחר.

     

    טיפול טבעי בפיגמנטציה וכתמי עור

    קטגוריה זו של טיפולי פיגמנטציה כוללים שימוש בחומרים טבעיים לכתמי עור, כמו הבהרת כתמי עור עם לימון. טיפולים אלו מצריכים התמדה ממושכת לאורך תקופת זמן ארוכה מאוד של כמה חודשים ואף שנים, וכמו יתר הטיפולים הביתיים – יעילותם מוגבלת.

    גם התוצאה האופטימלית מטיפול ביתי או טבעי להבהרת פיגמנטציה ככל הנראה תהיה נחותה ביחס לטיפול בלייזר.

    טיפול טבעי בפיגמנטציה נשען על שימוש בחומרים טבעיים לצרכי הזנה והבהרה של העור. החומרים הטבעיים כוללים שמנים אתריים, שמן לבנדר ושמן קוקוס המביאים תכונות אנטי דלקתיות והזנה של העור בלחות, לצד ריכוז גבוה של חומרים מבהירים דוגמת לימון טבעי, תמצית מלפפון וכדומה. הטיפול מיושם באופן ביתי במריחה קבועה על גבי עור פנים נקי למשעי.

    למי מתאים הטיפול: הטיפול הטבעי מיועד לצורך טיפול בכתמי שמש קלים, בשלבים מוקדמים להיווצרותם. טיפול טבעי עשוי לסייע בשיקום עור הפנים ובהבהרה של כתמי פיגמנטציה קיימים, אולם אינו נוגע במוקד הבעיה והסיבה להיווצרות הכתמים. מומלץ לשלב עם טיפול עור משקם וטיפול מונע באמצעות שימוש במוצרי הגנה וצמצום החשיפה לשמש.

     

    טיפול באמצעות קרם

    טיפול באמצעות קרם הוא טיפול ביתי המיושם באופן דומה לטיפול הטבעי, תוך מריחת קרם משקם ומבהיר על גבי עור הפנים בדגש על אזורי הפיגמנטציה, אלא שטיפול זה נשען על שימוש בכימיקליים וברקיחות מורשות ומאושרות לשימוש, המכילות חומרים פעילים בריכוז גבוה לצד ויטמינים ומינרליים. אחד מסוגי הקרם המוכרים לטיפול בכתמי פיגמנטציה הוא קרם מועשר בוויטמין C שנמצא יעיל בהבהרה של כתמים ושיקום העור.

    למי מתאים הטיפול: טיפול באמצעות קרם עשוי לתת מענה ל טיפול בפיגמנטציה הורמונלית וטיפול בפיגמנטציה כתוצאה מבהרת השמש, תוך יעילות מוכחת אך מוגבלת ובמקרים רבים צורך בשילוב טיפולים משקמים וטיפולי מניעה נוספים.

     

    האם מותר לבצע טיפולי פיגמנטציה בהיריון?

    אישה המצויה בהיריון נוטה לשינויים הורמונליים קיצוניים, המביאים לשינויים חיצוניים,  בניהם התפתחות של כתמי פיגמנטציה מסוג מלזמה. טיפול בכתמי הפיגמנטציה, בין אם מדובר בכאלו שהתפתחו בעת ההיריון ובין אם בכאלה שקדמו להיריון  – כפי הנראה לא יהיה יעיל בשל התגובה ההורמונלית של הגוף שמוסיפה לייצר שינויים לרבות מפגעים אסתטיים.

    מי שתבחר בכל זאת לבצע טיפול בפיגמנטציה בהיריון, תוכל לבצע טיפולים ביתיים באמצעות קרם או חומרים טבעיים בלבד, כאשר טיפולי פילינג כימי וטיפולי לייזר אינם מומלצים במהלך ההיריון.