נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

גברים רבים וגם נשים סובלים מבעיות של הזעת יתר, הזעת יתר אינה קשורה לפעילות ספורטיבית או מאמץ וגם לא לימים חמים ולחים, הזעת יתר היא תופעה שיכולה להופיע בכל רגע נתון.

 

טיפול בהזעת יתר
טיפול בהזעת יתר – כל המידע על ההליך, שיטות, עלויות ועוד

 

 

טיפול בהזעת יתרתקציר טיפול
סוג הטיפוללא ניתוחי / ניתוחי כתלות בשיטת הטיפול
איפה מתבצעבמרפאה / קליניקה
האם נדרש אשפוזללא אשפוז
האם נדרשת הרדמהאלחוש מקומי / הרדמה כללית (תלוי בשיטה)
משך הטיפולהחל מרבע שעה לטיפולים לא פולשניים ועד לשעה לערך, אם מדובר בניתוח
דרגת כאבקלה עד בינונית
לאילו אזורים מיועדכל אזורי הגוף שיש בהם בלוטות הזעה, ביניהם כפות הידיים, כפות הרגליים, בתי השחי
שיטות לטיפול בהזעת יתרהזרקת בוטוקס, טיפול באמצעות חשמל, גלי קול, תכשירים קוסמטיים, תרופות, ניתוח
מתי ניתן לחזור לשגרהתלוי בשיטה, החל מחזרה מיידית לשגרה ועד להחלמה בת מספר ימים מניתוח
מחיר טיפול ממוצעהחל מכמה מאות שקלים ועד לכמה אלפי שקלים
לכמה זמן מחזיקה התוצאהמספר חודשים ועד לתוצאה שמחזיקה לצמיתות, במקרה של ניתוח

 

מהי הזעת יתר?

הזעת יתר היא למעשה תופעה בה יש פגיעה בין היחס של מינון הפעילות הגופנית אל הטמפרטורה הסביבתית לעוצמת ההזעה. זהו מצב הפוגע באופן משמעותי ביותר באיכות החיים של הלוקה בה, אך אין היא מהווה כל סכנה, למעט העובדה כי קומקום רותח עלול להחליק מבין ידיו המזיעות של אדם הלוקה בתופעה.

 

טיפול בהזעת יתר
טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים – מעניק איכות חיים של ממש לסובלים מהתופעה

 

סוגי הזעות יתר

הזעת יתר נחלקת לשני סוגים עיקריים:

#1 הזעת יתר ממוקדת  – המכונה גם הזעת יתר ראשונית קשורה באופן ישיר למצבי מתח, לחץ והתרגשות. לרוב היא באה לידי ביטוי במספר אזורים בגוף כגון: כפות ידיים ורגליים, בתי שחי ופנים.

#2 הזעת יתר כללית – תופעה זו היא לעיתים אחד מהסימנים לפעילות יתר בבלוטת התריס, השמת יתר, גידולים סרטניים, שינויים הורמונליים כמו בגיל המעבר ועוד.

אם כן, הגורמים להזעת יתר הם מגוונים ונעים החל ממצבים מנטליים, נפשיים ורגשיים ועד לבעיות פיזיולוגיות אורגניות. את הטיפול בהזעת יתר יש להתאים למקור וסוג הבעיה. על מנת להתאים את שיטת הטיפול המיטבית והאידאלית למטופל הספציפי, יש להיוועץ בגורם רפואי מוסמך.

 

בלוטות הזיעה מה הן?

בלוטות הזיעה הממוקמות באזור כפות הידיים והרגליים מכונות גם בלוטות אקריניות, כלומר הן ממוקמות על פני שטח העור. עם הזיעה על כפות הידיים יותר קל לנו להסתדר, עם כפות הרגליים הדבר נעשה קצת יותר קשה. על כף רגל אחת יש 125,000 בלוטות זיעה העטופות בגרביים, נעליים אטומות וטמפרטורה גבוהה בקיץ והרי לכם גן עדן למיליוני חיידקים וגיהינום לכל מי שנמצא ביחד אתכם באותו חדר.

 

דרכים לאבחון של אדם הסובל מהזעת יתר

הזעת יתר הזעת יתר בכפות הידיים אינה מוגדרת כמחלה אלא כהפרעה למהלך ואיכות החיים התקינים. זאת הסיבה שהיא מאובחנת לפי מידת הסבל אותו היא גורמת למטופל. כלומר כפועל יוצא מכך אבחון ההפרעה נעשה על ידי מידת תלונותיו של האדם הסובל מכך.

 

למי מתאים טיפול בהזעת יתר?

טיפול בהזעת יתר מתאים לנשים וגברים בגירים שסובלים מהתופעה בצורה שפוגעת באיכות חייהם. הזעת יתר גורמת לעיתים קרובות למבוכה לסובלים מהם, אפילו עד כדי פגיעה משמעותית בדימוי ובביטחון העצמי ואף בתפקוד היומיומי. טיפול בהזעת יתר עשוי להיטיב את המצב ולגרום לעלייה של ממש בשביעות הרצון הכללית ובתפקוד השוטף.

 

מהם האזורים הנפוצים לטיפול בהזעת יתר?

בקרב אנשים הסובלים מהזעת יתר, האזורים הנפוצים שבהן מתרחשת התופעה המעיקה הם כפות הידיים וכפות הרגליים, אך תיתכן גם הזעת יתר בשאר אזורי הגוף ואף בפנים. בין אם מדובר בטיפול להזעת יתר בידיים וברגליים, ובין אם מדובר בטיפול להזעת יתר בכל הגוף, חשוב לוודא ששיטת הטיפול הנבחרת מתאימה למצב הקליני של המטופל או המטופלת.

כחלק מכך, חשוב כמובן לעשות מחקר מקדים וללמוד על סוגי טיפולים להזעת יתר. הסיכונים האפשריים בטיפולי הזעת יתר משתנים בהתאם לשיטת הטיפול, וכן לקחת אותן בחשבון במכלול השיקולים להחלטה על הטיפול המועדף. 

 

טיפול בהזעת יתר
התמודדות עם הזעת יתר בבית השחי איננה נעימה – טיפול מתאים יכול לפתור את הבעיה

 

סוגי טיפולים להזעת יתר – כיצד ניתן לטפל בתופעה?

אז אילו סוגי טיפולים להזעת יתר קיימים ואיך עובד טיפול בהזעת יתר?

ישנם מספר טיפולים נפוצים לבעיות ההזעה

✔️ טיפול בהזעת יתר בבוטוקס – טיפול ע”י הזרקת בוטוקס לתאי בלוטות הזיעה, הטיפול הוא זמני ויש לחזור עליו אחת למספר חודשים, בדרך כלל בין שלושה לעשרה חודשים.

✔️ טיפול בהזעת יתר בחשמל – טכניקת טיפול, המכונה גם "ביונטופורזיס" זו מתאימה בעיקר עבור הזעת יתר המתרחשת באזור ספציפי וממוקד בגוף, בעיקר בידיים וברגליים. שיעורי ההצלחה מהטיפול גבוהים ועומדים על למעלה מ-80%.

✔️ טיפול בהזעת יתר בגלי קולטיפול בגלי קול עושה שימוש במכשור טכנולוגי מתקדם כאשר פולט גלי קול שמדכאים את פעילות בלוטות ההזעה. מדובר בטיפול יעיל בעיקר להזעת יתר בבית השחי, אך הוא עלול להיות מלווה בכאבים ואי נעימות.

✔️ תכשירים נגד הזעת יתר טיפול נוסף הוא בעזרת תכשירים שונים המנטרלים את בלוטות הזיעה אך יכולים לגרום לגירוי ודלקות, גם כאן מדובר על טיפול זמני ולא קבוע וכדאי לשקול את הטיפול מול פתרונות אחרים.

✔️ טיפול טבעי בהזעת יתרטיפול בהזעת יתר טבעי כולל שימוש בתכשירים הומיאופתיים, רקיחות ותוספי תזונה טבעיים על בסיס צמחי ואף תרכובות שניתן לייצר בבית מחומרים טבעיים. הטיפולים הטבעיים הם בעלי יעילות מוגבלת למדי וכדאי שלא להסתמך עליהן באם מדובר במצב חמור ומציק של הזעת יתר בגוף או בפנים.

✔️ תרופות אנטי כולינרגיותכאן מדובר בתרופות שמביאות לאפקט יובש בריריות הגוף, וכפועל יוצא מכך מונע את תהליך ההזעה. סוג טיפול זה כרוך במקרים רבים בתופעות לוואי לא נעימות, שעשויות לכלול סחרחורות, עצירות ותחושה כללית לא טובה.

✔️ ניתוח להזעת יתר הדרך היעילה ביותר לטיפול בבעיות הזעת יתר בבית השחי היא בניתוח. אבל מהו ניתוח לטיפול בהזעת יתר? כיצד הוא מתבצע? ובמה הוא כרוך? ראשית כל, בניתוח מנתקים את בלוטות הזיעה וכך פותרים את הבעיה בקלות ולתמיד. ניתוח מתבצע לרוב בהרדמה כללית. במהלך הניתוח מחדיר המנתח מצלמה ומכשירי ניתוח אחרים אל חתכים קטנים בקדמת בית החזה או בבית השחי ומשבית את העצב האחראי לפעילות בלוטות הזיעה באותו אזור, דבר המפסיק את ההזעה לחלוטין.

ההחלמה מניתוח להזעת יתר אורכת בין שבוע למספר שבועות.

 

כמה עולה טיפול בהזעת יתר – מחירי טיפול בהזעת יתר

מחיר ניתוח נגד הזעת יתר (הליך כירורגי) עומד כיום על בין 3,000 ל-7,000 ₪

להלן מחירון לדוגמא טווח מחירים לטיפול בהזעת יתר:

טיפול בהזעת יתר מחיר לפי סוג הטיפולטיפול, הזרקות או ניתוח – מחיר מומלץ בקליניקות השונות בישראל
טווח המחירים עבור ניתוח להזעת יתר (ממוצע כללי)13,000 ₪ – 1,300 ₪
טיפול בהזעת יתר באזור הפנים מחיר בסיסי לטיפול4,500 – 1,400 ₪
מחיר בוטוקס במצח לטיפול בהזעת יתר1,700 – 900 ₪
טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים מחיר ממוצע בודד5,000 ₪ – 2,000 ₪
מהם מחירי הזרקות לטיפול בהזעת יתר בכפות הרגליים (החל מ-)6,200 – 4,500 ₪
מהי עלות ניתוח הזעת יתר בחזה12,400 – 4,800 ₪
מחירי טיפול בהזעת יתר באזור בית השחי (שני בתי השחי, טיפול בודד)החל מ 4,200 ₪
העלות הראשונית לטיפול בהזרקת בוטולינום טוקסין (שני בתי השחי, טיפול בודד)3,200 ₪ – 2,500 ₪
כמה עולה טיפול בהזעת יתר באמצעות בוטוקס בודד (בית שחי, ידיים, רגליים, מצח, אזור הפנים)1,700 – 1,200 ₪

* המחירים צפויים להשתנות בהתאם לאיכות הקליניקה ולרופא המנתח

 

טיפול בהזעת יתר באמצעות הזרקת בוטוקס

הזעת יתר היא תופעה מאוד לא נעימה שעלולה להופיע בכל מקום בגוף, כמו לדוגמא בבית השחי, המפשעות וכפות הידיים. אם גם אתם סובלים מהתופעה המטרידה אתם ודאי מעוניינים לפתור אותה בקלות וביעילות בדרך קצרה שלא תגרור אחריה כאבים או תופעות לוואי מיוחדות.
אחת השיטות המקובלות כיום לטיפול בבעיה היא הזרקת בוטוקס לאזור הבעייתי.

אחת הדרכים שנמצאו יעילות לפתור את בעיית הזעת היתר בחלקי הגוף השונים הם טיפולי בוטוקס להזעת יתר. הבוטוקס הוא רעלן שמשתק את השרירים ובמקרה של הזעת היתר, בעקבות ההזרקה, נחסם הגירוי העצבי העובר מהעצב לבלוטת הזיעה ולכן האדם יפסיק לסבול מהזעת יתר באזור אליו הוזרק הבוטוקס.

לפני שאתם מתחילים טיפולי בוטוקס להזעת יתר חשוב מאוד שתבררו כי מי שמציע לכם את הטיפול הוא רופא מנוסה ומקצוען בתחום שיאבחן את הבעיה שלכם בצורה מדויקת ויחסוך לכם תופעות לוואי לא נעימות.

הטיפול עצמו פשוט וקצר, הרופא יאלחש את האזור ובעזרת מחט דקה יזריק את הבוטוקס לאזור הרצוי. מטופלים רבים ירגישו בשינוי כבר למחרת הטיפול וייהנו מהתוצאות למשך מספר חודשים עד לפירוקו של הבוטוקס, שהוא למעשה חלבון. לכן יש צורך לחזור על התהליך אחת לכמה חודשים על מנת לשמר את התוצאות.