נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

מה כולל מילוי שקעים בעיניים?

מילוי שקעים בעיניים הוא טיפול אסתטי שנועד להתגבר על מראה פנים עייף ונפול כתוצאה מאיבוד נפח הרקמות באזור מרכז הפנים והיווצרות מראה עיניים שקוע.

תיקון שקעים בעיניים מתבצע לרוב על ידי הזרקת חומרי מילוי ייעודיים לאזור שמתחת לעיניים, במטרה להחזיר את הנפח לרקמות התת-עור באזור.

מדובר בפרוצדורה קוסמטית שנעשית בהרדמה חלקית וכרוכה בתקופת החלמה מינימלית. בתום הטיפול יתקבל עור בריא, חלק, מוצק ובעל מרקם אחיד, וכפועל יוצא מכך מראה פנים בריא, צעיר ורענן יותר.

 

מילוי שקעים בעיניים
טיפול נגד שקעים בעיניים – התמונה להמחשה

 

 

מילוי שקעים בעינייםתקציר למטופל
סוג הטיפוללא ניתוחי
איפה מתבצעבמרפאה / קליניקה
האם נדרש אשפוזללא אשפוז
האם נדרשת הרדמהטשטוש מקומי בלבד
משך הטיפולרבע שעה בממוצע
דרגת כאבקלה
לאילו אזורים מיועדהחלק שמתחת לעפעף התחתון
חומרי מילוי נפוציםחומצה היאלורונית
מתי ניתן לחזור לשגרהמיידית
מחיר טיפול ממוצע2500 ₪ ועד 10,000 ₪ לטיפול, הטווח הרחב נובע מהבדלים ושינויים בין צורכי הטיפול בפציינטים שונים
לכמה זמן מחזיקה התוצאהשנתיים עד שלוש

 

איך נוצרים שקעים בעיניים?

במהלך חיינו, גופנו חשוף לפגעי גיל וסביבה שמשפיעים על מראה עור הפנים.

תהליך ההזדקנות הטבעי והשינויים ההורמונליים הכרוכים בו, בשילוב עם גורמים סביבתיים כמו חשיפה ממושכת לקרני השמש, עישון והרגלי תזונה ושינה לקויים, מביא להתדלדלות הדרגתית של הרקמות הרכות בעור הפנים.

כחלק מכך, אזור העיניים יסבול מאבדן רקמות השומן התת-עוריות שמקנות לעור את נפחו, רקמות החיבור שאחראיות על אלסטיות העור, ורקמות השריר שתפקידן להחזיק את העור במתח.

התוצאה עלולה להיות מראה עיניים שקוע ונפול. לעיתים קרובות מראה זה יוחרף בשל התפתחות של "שקיות בעיניים" (בליטות שומן מתחת לעיניים) ו"עיגולים שחורים" (פיגמנטציה והתכהות העור מסביב לעיניים).

האזור שמתחת לעיניים מועד במיוחד לפורענות בשל קיומו של עור דק המכיל מלכתחילה רקמות שומן מועטות.

הנטייה להופעת שקעים בעיניים מושפעת גם מגורמים גנטיים. ככלל, מדובר תופעה נפוצה יחסית שגם גברים וגם נשים יכולים לסבול ממנה.

 

שקעים בעיניים
גם גברים מתמודדים עם שקעים בעיניים – תופעה טבעית שניתנת לטיפול בהליך פשוט

 

כיצד נראים שקעים בעיניים?

לרוב השקעים יתחילו מהפינה הפנימית של העיניים וירדו בצורה אלכסונית כלפי מרכז הלחיים, כאילו במסלול של זליגת הדמעות. לכן שקעים בעיניים מכונים גם "שוקת הדמעות" (tear through deformity).

העור בשקעים שמתחת לעיניים יראה כהה יותר ביחס לעור שמסביב, מה שמגביר את אפקט ה"שקיעות". לעיתים עם השקעים יופיעו גם כתמי פיגמנטציה ושקיות שומן מתחת לעיניים, שיחריפו את המראה העייף.

במקרים קלים יחסית של כתמי עור, מומלץ ראשית להתייעץ עם הרופא המטפל ולבחון את האפשרות להסתפק בטיפולים שונים להבהרת כתמי עור אשר במקרים יספקו מענה הולם למפגע הנקודתי בפיגמנטצית העור.

 

מעוניינים בהשוואות מחירים? קבלו עד 3 הצעות מחיר ממיטב המומחים ללא התחייבות

    שם:
    טלפון:

    יישוב מגורים:
    מתעניין בהצעות מחיר בנושא:

     

    כיצד מתבצע טיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים?

    כיום קיימים טיפולים אסתטיים שמטרתם להחזיר לעור שמסביב לעיניים את נפחו על מנת להעלים או לטשטש שקעים בעיניים באמצעות הזרקת חומרי מילוי.

    להלן שלבי הטיפול בשקעים בעיניים:

    #1 בשלב הראשון, פני המטופל/ת מצולמות בתנוחות שונות, ואזור הטיפול נמרח בקרם אלחוש. יש לציין כי העור שמתחת לעיניים איננו ניחן ברגישות גבוהה במיוחד, ולכן הטיפול בו איננו מלווה בכאבים משמעותיים או באי נוחות יוצאת דופן.

    #2 בשלב השני, משתמשים במחט או בקנולה על מנת להזריק את חומר המילוי לתיקון השקעים. לרוב יידרשו 1-2 מ"ל בלבד של חומר מילוי (קרי 1-2 מזרקים).

    במהלך ההזרקות, ייתכן ותידרש פקיחת עיניים והתבוננות לנקודות שונות תוך התנגדות לרפלקס עצימת העיניים, לצורך מקסום אפקט הטיפול.

    לאחר הטיפול, אזור ההזרקה יקורר על ידי הנחת חבישות קרות.

    חשוב להדגיש שטיפול למילוי שקעים בעיניים צריך להתבצע אך ורק על ידי רופא בעל התמחות רלוונטית, שכן מדובר בפרוצדורה עדינה ומאתגרת שדורשת מיומנות מקצועית גבוהה.

     

    מחיר מילוי שקעים בעיניים – כמה עולה?

    טווח המחירים לטיפול נגד שקעי עיניים נע בין 2,500 ₪ ל-10,000 ₪ לטיפול בודד בממוצע.

    ✔️ עשוי לעניין אותך גם: ניתוח הרמת גבות | הזרקת בוטוקס | חומר מילוי אלנסה | חומר מילוי פרופילו

     

    אילו סוגי טיפולים קיימים למילוי שקעי עיניים?

    הטיפול העיקרי בשקעים בעיניים הוא באמצעות הזרקת חומרי מילוי מבוססי חומצה היאלורונית.

    טשטוש שקעים בעיניים באמצעות הזרקת חומרי מילוי משפר את מראה העור שמתחת וסביב העיניים, כולל בעפעפיים התחתונות, על ידי החזרת נפחים לרקמות העור.

    חשוב שלא להתבלבל עם ניתוח עפעף תחתון וניתוח הרמת עפעפיים, שנועד לטפל בשקיות בעיניים ובליטות שומן באזור העיניים, אך לא במילוי שקעים.

    בנוסף, חשוב להבין כי הזרקת חומרי מילוי לשקעים בעיניים יכול אמנם לשפר במעט את הפיגמנטציה ("עיגולים שחורים"), אך רק במידה והתכהות העור היא כתוצאה משקע אמיתי. אחרת, ייתכן שדרוש טיפול פילינג עמוק לטיפול ממוקד בפיגמנטציה.

     

    שקעים בעיניים
    הזרקת חומצה היאלורונית לצורך מילוי שקעים בעיניים תעניק רעננות לעיניים בעלות מראה עייף

     

    באיזה חומר משתמשים לטיפול אסתטי בשקעי עיניים?

    כאמור, חומרי המילוי שהם משתמשים לתיקון שקעים מתחת לעיניים יהיו לרוב מבוססים על חומצה היאלורונית, שנחשבת לחומר מילוי מוצלח ובטוח יחסית. הטכניקה הבסיסית הינה אותה הטכניקה אשר בה נעשה שימוש בטיפולי הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים.

    למעשה, מדובר באחד מהחומרים הנפוצים בתעשיית הטיפולים האסתטיים, והוא נחשב ליעיל במיוחד מילוי קמטים ושקעים בעור.

     

    מהם היתרונות בהליך מילוי שקעי עיניים?

    להלן היתרונות של טיפול למילוי שקעי עיניים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית:

    ✔️ יעילות – הזרקת חומצה היאלורונית נחשבת כאמור לטיפול יעיל בהתגברות על שקעי עיניים, ועל הדרך גם למילוי קמטים וקמטוטים ולטשטוש כתמי פיגמנטציה. החומצה ההיאלורונית משפר את מראה העור שבאזור העיניים, משיבה לו את גמישותו ומייצרת מראה צעיר, רענן, חד ומלא חיות.

    ✔️ אורך הטיפול – מדובר בטיפול קצר ופשוט יחסית שאורך כ-15 דקות בלבד.

    ✔️ תוצאות מידיות – תוצאות הטיפול יתקבלו על המקום מיד לאחר ההזרקה.

    ✔️ עמידות – תוצאות הטיפול יוותרו לתקופת זמן ארוכה יחסית של בין 2-3 שנים, ללא צורך בטיפולים תחזוקה.

    ✔️ החלמה מהירה וקלה ההחלמה מהטיפול היא מידית ולרוב איננה תלווה כאבים, אודם או שטפי דם משמעותיים.

    ✔️ בטיחות החומצה ההיאלורונית היא חומר המצוי באופן אורגני בכמויות קטנות בגוף, ולכן הזרקתו לשקעי העיניים נחשבת לבטוחה מאוד יחסית. הסיכון לפיתוח תגובות אלרגיות או דחייה הוא נמוך ביותר.

     

    מהם החסרונות בטיפול בשקעי עיניים?

    מילוי שקעי עיניים בחומצה היאלורונית הוא טיפול בעל רמת בטיחות גבוהה ביותר יחסית, אך בכל זאת ישנו סיכון מסוים לתופעות לוואי וסיבוכים:

    • שטפי דםסיבוך שכיח הוא היווצרות של "סימנים כחולים" כתוצאה משטפי דם תת-עוריים. במידה ויופיעו, שטפי הדם יוותרו למשך מספר ימים ספורים.
    • אי סדירות וחוסר סימטריה תופעה שתטופל באמצעות הזרקת חומר סותר או לחילופין הזרקת חומר מילוי נוסף.
    • דלקות, זיהומים ותסחיפי דם – תופעות מסוכנות יותר אך גם נדירות יותר, שיטופלו באנטיביוטיקה ובמקרים קיצוניים אף בבית החולים.