נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

מהו ניתוח להסרת עודפי עור?

ניתוח להסרת עודפי עור, כשמו כן הוא, מאפשר להתגבר על עור עודף שפוגם במראה האסתטי של הגוף ו/או הפנים. ניתוח להסרת עודפי עור ושומן מתאים במיוחד לעיצוב הגוף מחדש לאחר ירידה דראסטית במשקל.

העור האנושי ניחן בתכונה אלסטית שמאפשרת לו להימתח ולהתכווץ בחזרה לגודלו הרגיל. במצבים קיצוניים של מתיחת העור, הנובעים למשל מהשמנת יתר והריון, העור עלול שלא לחזור למצבו המקורי לאחר ההרזיה והלידה.

בנוסף להריונות ולתנודות קיצוניות במשקל מסיבות אחרות, עור עודף עלול להיווצר מחשיפה לשמש, חסור בשינה, תזונה לקויה, עישון, צריכת אלכוהול מופרזת ושתיית מים בלתי מספקת, וכמובן תהליכי ההזדקנות הטבעיים של הגוף.

בדיוק עבור מקרים כאלו נועד הניתוח להסרת עור עודף. הניתוח מאפשר להתגבר על עודפי עור קיצוניים ועור שמביאים למראה עייף ובלתי חיוני. תוצאות הניתוח להסרת עודפי עור ושומן הן מראה גוף ופנים צעיר, מתוח ורענן יותר.

 

הסרת עודפי עור

 

 

הסרת עודפי עורתקציר  למטופל/ת
סוג הטיפולניתוחי
איפה מתבצעבמרפאה / קליניקה
האם נדרש אשפוזאשפוז של 24 עד 48 שעות
האם נדרשת הרדמההרדמה כללית
משך הטיפולכשעתיים בממוצע, כתלות במורכבות התהליך
דרגת כאבבינונית, החלמה מאתגרת לאור הוראות הרופא הכוללות, בין היתר, מנוחה למשך שבועיים – לרבות איסור הליכה במקרה של ניתוח באיזור הרגליים והירכיים
לאילו אזורים מיועדכל האזורים בגוף שבהם ישנם עודפי עור, ביניהם הזרועות, הבטן, הירכייים ועוד
תופעות לוואי נפוצותשטפי דם, בצקות, סכנת זיהומים, הצטלקויות, פגיעה זמנית בתחושה באזור המנותח
מתי ניתן לחזור לשגרהלאחר שבועיים ניתן לחזור לשגרה באופן הדרגתי ובהתאם להוראות הרופא, פעילות מאומצת תאושר לאחר כחודש וחצי לפחות
מחיר טיפול ממוצעכמה עשרות אלפי שקלים, בהתאם לאזור המנותח, היקף ומורכבות הניתוח
לכמה זמן מחזיקה התוצאהלצמיתות
הסרת עודפי עור
לפני (משמאל) ואחרי ניתוח הסרת עודפי עור מהצוואר – עור מוצק ומתוח יותר (התמונה להמחשה בלבד)

 

למי מיועד ניתוח הסרת עודפי עור

ניתוח להסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל מספק מענה לנשים לאחר לידה או לאנשים שעברו ניתוחים בריאטריים שהתירו אותם עם עור מדולדל, רופס ורפוי.

לעיתים קרובות לאחר הריון או ניתוח בריאטרי, וכן עם השנים לאור תהליכי ההזדקנות הטבעיים של העור, מתרחשת הדלדלות של רקמות החיבור והשומן של העור. התוצאה היא מראה נפול ומקומט.

הסרת עור עודף לגברים או לנשים מאפשרת לשפר את החזות האסתטית, ולהיטיב עם דימוי הגוף והביטחון העצמי.

ניתן לעבור ניתוח לכריתת עודפי עור בכל גיל, אך נהוג להימנע מביצוע ניתוחים בצעירים וצעירות שטרם השלימו את תהליך ההתפתחות הטבעי של הגוף. מאחר ומדובר בניתוח שמתבצע תחת הרדמה מלאה, הוא מתאים רק עבור מטופלים/ות שכשירים/ות לעבור הרדמה כללית.

לא קיימת אפשרות להסרת עודפי עור ללא ניתוח, אך מי שאינו מעוניין או יכול לעבור את הניתוח המלא ניתן להיעזר בחלופות למתיחת או מיצוק העור, כמו טיפול בחוטים, בלייזר או בגלי רדיו.

 

מעוניינים בהשוואות מחירים? קבלו עד 3 הצעות מחיר ממיטב המומחים ללא התחייבות

    שם:
    טלפון:

    יישוב מגורים:
    מתעניין בהצעות מחיר בנושא:

     

    הסרת עודפי עור – מחירים:

    מחירי הסרת עודפי עור משתנים בהתאם להיקף העור המוסר, לאזור הטיפול וכמובן למורכבות הטיפול, עם או ללא ניתוח. ככלל, טווח המחירים לניתוח הסרת עור עודף נע בין 30 אלף ל-70 אלף ש"ח עבור ניתוח הסרת עודפי עור.

    להלן טבלה עם מחירי הסרת עודפי עור מומלצים לקליניקות ברחבי הארץ:

     

    הסרת עודפי עור – מחיר לפי סוג הטיפולטווח מחירים מומלץ בקליניקות בישראל
    כמה עולה להסיר עודפי עור ללא ניתוח20,000 – 14,000 ₪
    עלות הסרת עודפי עור בניתוח
    70,000 – 18,000 ₪
    הסרת עודפי עור באזור הפנים
    17,000 – 7,000 ₪
    המחיר של הסרת עודפי עור באזור הבטן50,000 – 16,000 ₪
    עלויות הסרה של עור עודף בידיים / זרועות40,000 – 14,000 ₪

     

    מאילו אזורים ניתן להסיר עור עודף

    ניתן להסיר עור עודף מכל אזור בגוף ובפנים, אך הטיפולים הנפוצים ביותר לטיפול בעור עודף הם:

    הסרת עודפי עור בפנים ובצוואר – עקב הרזיה, לידה והזדקנות, עור הפנים והצוואר מתרוקן מרקמות השומן והחיבור (קולגן ואלסטין) שמחזיקות את שרירי האזור במתח. התוצאה היא הדלדלות של העור באזור הלחיים והסנטר, וקבלת מראה פנים "בולדוגי".

    ניתן להתגבר על המצב על ידי כריתת עודפי עור באזור העיניים, המצח, הלחיים וסביב הפה, בעיקר בחיבור שבין השפתיים לסנטר. ניתוח הסרת עודפי העור ייעשה לעיתים קרובות כחלק מניתוח מתיחת פנים ובשילוב עם טיפול פילינג.

    הסרת עודפי עור בעפעפיים – כתוצאה מצניחת רקמות העור במצח והתדלדלות רקמות השומן סביב העיניים, נוצרים עודפי עור בעפעפיים העליוניים. נוסף על המפגע האסתטי, עור עודף בעפעפיים יכול לגרום לצמצום שדה הראייה. ניתוח להסרת עודפי עור בעפעפיים ישולב לעיתים עם ניתוח להרמת גבות לקבלת אפקט מיטבי.

    הסרת עודפי עור מהישבן – ניתוחים לעיצוב הישבן צוברים פופולאריות בשנים האחרונות. מאחר ומדובר באיבר הניחן ברקמות שומן יחסית, תהליכי הרזיה קיצוניים מביאים לעיתים קרובות ל"השטחתו". ניתוח להסרת עודפי עור מהישבן מאפשר לעצב מחדש את הישבן. הניתוח יבוצע לעיתים ביחד עם הרמת והגדלת ישבן, למשל באמצעות הזרקת שומן עצמי או החדרת שתלי סיליקון.

    הסרת עודפי עור בזרועות – בשל ההרזיה והשינויי בגוף, מתקבל לעיתים מראה זרועות מדולדל עם עודפי עור משמעותיים ("זרועות עטלף"). ניתוח להסרת עודפי עור בזרועות מאפשר להתגבר על הבעיה וליצור מראה זרועות מוצק, אחיד ומחוטב.

    הסרת עודפי עור בבטן – הבטן היא אחד האזורים המועדים ביותר לפורענות, מבחינת היווצרות עור רופס ומדולדל לאחר הורדה במשקל. הסרת עודפי עור בבטן תעשה לעיתים כחלק ממתיחת בטן לקבלת בטן שטוחה וחטובה.

    הסרת עודפי עור ברגליים ובירכיים – הירכיים, כמו אזור המותניים, הבטן והישבן, ניחנות במצבורי שומן משמעותיים. תהליכי הרזיה דרמטיים עלולים לרוקן את הרגליים והירכיים מרקמות השומן ולגרום לעודף עור ניכר. ניתן לכרות את עודפי העור הללו, ובמקביל לבצע פעולות למיצוק העור.

     

    הסרת עודפי עור
    ניתוח הסרת עודפי עור מהזרועות מעניק מראה מוצק וצר יותר לזרועות

     

    האם נשארות צלקות מהסרת עודפי עור?

    ניתוח להסרת עודפי עור אכן כרוך בהיווצרות צלקות, אך הן לרוב יהיו דקות ויוסתרו באזורים נחבאים בקפלי הגוף. גודל, עומק וצורת הצלקת תלויה בסוג ואזור הניתוח ובמצבו/ה המקורי של המטופל/ת. ככלל, הצלקות יטשטשו ויתבהרו בתום תקופת ההחלמה. כמו כן קיימים כיום תכשירים רבים לשימוש יומיומי המסייעים בטשטושן של צלקות לאורך זמן.

     

    ההכנות הנדרשות לניתוח להסרת עור עודף

    אסתטיקר הסרת עודפי עור

    ההכנות לניתוח הסרת עודפי עור כוללות:

    ✔️ קביעת פגישה עם הרופא המטפל – לקביעת התכנית הניתוחית.

    ✔️ ביצוע בדיקות דם – לאבחון כשירות המטופל/ת לניתוח.

    ✔️ הפסקת שימוש במדללי דם – כולל תרופות גנריות, תרופות מרשם ותוספי תזונה.

    ✔️ הפסקת עישון – כחצי שנה לפחות לפני הניתוח.

     

    מה כוללת תקופת ההחלמה מניתוח הסרת עודפי עור

    ניתן לחלק את תקופת התאוששות מניתוח הסרת עודפי עור לשלושה שלבים:

    שלב ראשון – מיד בתום הניתוח – יש לשהות בחדר התאוששות לכמה שעות, לאחריהן המטופל/ת יועברו לאשפוז למשך 24-48 שעות

    שלב שני – לאחר השחרור מבית החולים – יש להקפיד על לבישת חבישת לחץ מיוחדת שמטרתה להדק ולקבע את העור. יש להקפיד על מנוחה למשך שבועיים מיום הניתוח ולהימנע מפעילות גופנית. במקרים של הסרת עודפי עור מהרגליים והירכיים יש להימנע מהליכה בימים הראשונים שלאחר השחרור.

    שלב שלישי – שבועיים ומעלה לאחר הניתוח – כעבור כשבועיים, בהתאם להמלצת הגורם המטפל, ניתן לחזור בהדרגה לפעילות גופנית קלה ועדינה. לפעילות גופנית מאומצת ניתן לחזור רק לאחד כחודש וחצי מיום הניתוח, עם הפחתת הנפיחות ושטפי הדם.

    ההחלמה המלאה תתרחש כחצי שנה עד שנה מניתוח, עם התבהרות הצלקות.

     

    מהן תופעות הלוואי לניתוח הסרת עודפי עור

    כמו בכל הליך ניתוחי גם בניתוח הסרת עודפי עור ישנן תופעות לוואי, ובמקרה של טיפול לא נכון לעיתים עלולים אף להיווצר סיבוכים בהסרת עודפי עור. אלה יכללו:

    • שטפי דם תת-עוריים – תופעת לוואי נפוצה, שתטופל באמצעות תחבושות לחץ ותחבושות רטובות עם מלח אנגלי, כדורי ארניקה ומשחות ייעודיות. לרוב יחלפו לאחר שבועיים.
    • בצקות ונפיחות – תופעה אופיינית נוספת, שתטופל גם כן בחבישות לחץ, הרטבות וכדורים. לרוב יחלפו גם כן כעבור שבועיים.
    • דימומים – יש לצפות לדימום קל לאחר הניתוח, שיגיב ללחץ מקומי וחבישה. במידה והדימום ממשיך, יש לחזור לחדר הניתוח לצריבת או תפירת כלי הדם. במקרים נדירים וקשים תינתן מנת דם.
    • זיהומים – במקרים שגרתיים וקלים, יטופלו מניעתית באנטיביוטיקה תוך-ורידית ביום הניתוח ובכדורים כשלושה-ארבעה ימים לאחריו. במקרים קשים ונדירים יותר, יטופלו בניקוז כירורגי בבית החולים.
    • סרומה – הצטברות של נוזל בחלל הניתוחי. תטופל באמצעות חבישות לחץ, ובמקרים חמורים יותר בניקוז כירורגי.
    • פגיעה בתחושה בעור – בשל פגיעה בעצבים באזור המנותח. לרוב התחושה תחזור לאחר כמה חודשים, ובמקרים קשים ונדירים היא תיוותר לצמיתות.
    • הצטלקויות – לעיתים יווצרו צלקות היפר-טרופיות (קלואידים) בולטות, אדומות וכואבות, שיטופלו בחבישות לחץ, זריקות סטרואידים ובמצבים קיצוניים כריתה של הצלקת.
    • נמקים עוריים – תופעה נדירה שאופיינית בקרב מעשנים, ומכאן האיסור המוחלט על ביצוע ניתוחים להסרת עודפי עור במעשנים.