נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

בשורות הבאות תמצאו מידע מקיף ועדכני על ניתוח עפעפיים. מהי הרמת עפעפיים, למי מתאימה, טווחי מחירים של הניתוח במרפאות וקליניקות שונות בישראל, איך מתבצע הניתוח בפועל, לאילו תוצאות ניתן לצפות ומה צפוי בתקופת ההחלמה. בואו נתחיל.

 

ניתוח הרמת עפעפיים
ניתוח הרמת עפעפיים – כל המידע, מחירים, תהליך ההחלמה ועוד

 

ניתוח הרמת עפעפייםתקציר למטופל
סוג הטיפולניתוחי
איפה מתבצעבמרפאה / קליניקה
האם נדרש אשפוזללא אשפוז
האם נדרשת הרדמההרדמה מקומית או כללית בהתאם לצורך הספציפי בניתוח עצמו
משך הטיפולכשעה לניתוח בעפעפיים עליונים, כשעתיים לניתוח בעפעפיים עליונים + תחתונים
דרגת כאבבינונית
לאילו אזורים מיועדעפעפיים עליונים, תחתונים או שניהם
דגשים לפני הניתוחהימנעות מחשיפה לשמש, טיפולים תרופתיים מסוימים ועישון למשך תקופה וכן צום בן 8 שעות לפני הניתוח עצמו
מתי ניתן לחזור לשגרהלאחר כשבועיים, כאשר חשוב להישמע להוראות הרופא בנוגע להתנהלות בימים הראשונים שלאחר הניתוח
מחיר טיפול ממוצעכ- 10,000 ₪ בממוצע, תלוי במורכבות הניתוח
לכמה זמן מחזיקה התוצאהעד עשר שנים, כאשר השינוי במראה העפעפיים תלוי גם בגיל, באורח החיים, בתזונה ובמשתנים נוספים

 

אז מה זה בדיוק ניתוח עפעפיים? נשמע מפחיד? ממש לא.

הרמת עפעפיים

כידוע, העיניים הן ראי האדם. עיניים עייפות משדרות תחושה של הזדקנות, אפילו של עצב. אזור עיניים מקומט ושקיות מתחת לעיניים מכערים את מראה הפנים. כיום ניתוחי הרמת עפעפיים הם ניתוחים פשוטים, המאפשרים שינוי דרמטי בפני המטופל ובהרגשתו. זאת ועוד. עפעפיים צונחים מצמצמים את מפתח העיניים ואת שטח הראייה ומקשים על חיי היומיום.

קפלי עור מקומט מעל העפעפיים העליונים, גבות צונחות, עפעפיים נפולים, שקי שומן מתחת לעיניים, האם הסימפטומים האלה מוכרים לך? האם אתה מרגיש עייף, כבד וללא חיוניות? האם אתה סובל מכאבי ראש? מרגיש שאתה מאמץ יותר מדי את שרירי הפנים וחש אי נוחות באזור העיניים בצפייה בטלוויזיה או בקריאה? אם כך צודקת זוגתך, ואתה אכן זקוק לניתוח עפעפיים.

מה תפקידם של העפעפיים ובמה חשיבותם? עפעפיים עוטפים את העיניים ומגנים עליהן, כאשר הריסים נמצאים בשוליהם. הגבות נמצאות מעל העפעפיים העליונים, ועצמות הלחיים העליונות גובלות בעפעפיים התחתונים. ישנם כמה אופנים שבהם משפיע הגיל על העפעפיים: העור נעשה דק יותר ומאבד את גמישותו, וכתוצאה מכך מתהווה עור רפוי עם קמטים, חריצים וקפלים. כוח המשיכה הגורם לאורך השנים לחלקי העור השונים לצנוח, הרקמה העוטפת את שקיות השומן (הספטום) מתרופפת וההגנה על העיניים נחלשת, עוויות הפנים ה"מוטמעות" באזורים העדינים, ועוד.

בכוחם של ניתוחי עפעפיים – תחתונים ועליונים כאחד – לטפל בעיניים עייפות, בעיניים נפוחות, ברפיון או צניחה של עפעפיים ועוד. המראה ה"זקן" או "העייף" יכול להיווצר מכמה גורמים, כמו שומן יתר או עודף עור, עודף שומן, שרירים חלשים, לכן קודם כל מאתרים את הבעיה ומכוונים את הניתוח על מנת לטפל בה באופן ספציפי.

באמצעות הניתוח מסלקים את השרירים, השומן והעור העודפים, ויוצרים מתיחה חדשה של השומן ורקמת העור. ניתן לשלב את ניתוח הרמת העפעפיים העליונים עם ניתוח הרמת גבות, דרך החתך שמבוצע ממילא בעפעף שמעל הריסים. הניתוח המשולב יעיל במיוחד ותוצאותיו – מראה צעיר ורענן. ניתוחי עפעפיים אכן יכולים לשפר את איכות החיים שלנו ללא היכר.

 

באיזה גיל מומלץ לעבור ניתוח הרמת עפעפיים?

הניתוח מתאים עבור מטופלים בגירים ובריאים, נשים וגברים כאחד, בגילאים צעירים או מבוגרים. נפוץ בעיקר בקרב מטופלים בגילאי 40 ומעלה.

 

מהן הסיבות לעבור ניתוח הרמת עפעפיים?

ישנם שני סוגי סיבות לביצוע ניתוח הרמת עפעפיים: סיבות רפואיות וסיבות אסתטיות.

מבין הסיבות הרפואיות לניתוח עפעפיים בולטת הפרעה בשדה הראייה כתוצאה מצניחת עפעפיים. לעיתים, הצטברות של רקמות עור ושומן על העפעף העליון מביאה להסתרת שדה הראייה ואף לתחושת כבדות על העיניים וקושי בפתיחתן.

הסיבות האסתטיות לביצוע ניתוח להרמת עפעפיים כוללות הצערת מראה העיניים ואף שינויו. ישנם אנשים הסובלים מעפעפיים עליונים נפולים, אשר מקנים לעיניהם מראה סגור ועייף. במקרים אלו, ניתוח עפעפיים מאפשר ליצור מראה עיניים פתוח וחיוני יותר.

אצל נשים צעירות, ניתוח הרמת עפעפיים מאפשר שינוי כולל של מבנה העין, כמו למשל ליצירת מראה עיניים מלוכסן או מוגבה.

 

מהן ההכנות הנדרשות לקראת ניתוח עפעפיים?

לפני שעוברים ניתוח להרמת עפעפיים, חשוב להקפיד על מספר הכנות מקדימות:

* מטופלים מעל גיל 40 נדרשים לבצע בדיקת א.ק.ג, כמו גם צילום חזה עבור אלו המעשנים. עבור מטופלים שאינם מעשנים, צילום החזה ייעשה לאחר גיל 50.

* כל המטופלים נדרשים לבצע בדיקות דם בסיסיות, וכן בדיקה מדוקדקת אצל רופא עיניים מורשה, וזאת על מנת לוודא היעדר הפרעות קיימות אשר עלולות להחמיר עם הניתוח (דוגמא בולטת היא יובש בעיניים).

* עבור מטופלים הנוטלים טיפול תרופתי מדלל דם (כמו אספירין), יש להפסיק את הטיפול כ-10 ימים לפני הניתוח, וזאת לשם הפחתת הסיכון לדימום יתר.

* הנחיות נוספות כוללות הימנעות משיזוף (כחודשיים לפני הניתוח), הימנעות מטיפולים רטינואידים (כשנה בטרם הניתוח) והימנעות מעישון (מספר שבועות טרם הניתוח). ביום הניתוח חשוב להקפיד על רחצה יסודית, הסרה של תכשיטים, איפור ועדשות מגע, וצום בן 8 שעות.

 

כיצד מתבצע בפועל ניתוח עפעפיים?

הרמת עפעפיים הינה פרוצדורה כירורגית לכל דבר. ככזו, היא המתבצעת תחת הרדמה כללית או הרדמה מקומית בתוספת חומרי טשטוש, בהתאם לשיקול הדעת הקליני וצרכי המטופל.

הניתוח נעשה על ידי יצירת חתך כירורגי עדין ומבוקר בקפל המצוי בעפעפף העליון באופן שמאפשר את הסתרת הצלקת. לעיתים ימשיכו את החתך בצדי העיניים, ליד הרקות.

במהלך הניתוח, כורתים וצורבים את כריות השומן שבעפעפיים. כמו כן, כורתים את עודפי העור, ותופרים את האיזור לאחר מכן. רקמות החיבור נמתחות ושרירי האיזור מחוזקים, ליצירת מראה מתוח וחלק יותר.

הניתוח יכול להיעשות בעפעף העליון, בעפעף התחתון, או בשניהם ביחד. כאשר מדובר בניתוח בעפעף התחתון, מבצעים את החתך באיזור נסתר מתחת לקו הריסים. גם במקרה זה כורתים ותופרים את עודפי השומן והעור.

משך הניתוח להרמת עפעפיים עליונים הוא כשעה בממוצע, ואילו ניתוח משולב של הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים יארוך מעט יותר זמן, בין שעה וחצי לשעתיים.

 

ניתוח עפעפיים לפני ואחרי תמונה
ניתוח עפעפיים לפני (משמאל) ואחרי – מראה הפנים רענן יותר (התמונה להמחשה בלבד)

 

מעוניינים בהשוואות מחירים? קבלו עד 3 הצעות מחיר ממיטב המומחים ללא התחייבות

    שם:
    טלפון:

    יישוב מגורים:
    מתעניין בהצעות מחיר בנושא:

     

    מה צפוי למטופל לאחר הניתוח ובתקופת ההחלמה?

    מיד בתום הניתוח, הפציינט יועבר לחדר התאוששות וישהה שם כשעה. לצורך מניעת דימומים ונפיחות, יונחו על עפעפי המטופל רטיות קרות. הפרוצדורה לרוב איננה מלווה בכאבים משמעותיים, ולכן ברוב המקרים אין צורך בנטילת משככי כאבים.

    לאחר הניתוח, המטופל מורשה ללכת לשירותים, לאכול ולשתות, בהתאם להנחיות הצוות הרפואי. לרוב המטופל ישחורר לביתו כעבור שעה מסיום הניתוח.

    לאחר הניתוח, יש להקפיד על מספר פעולות. יש לשים קומפרסים קרים על העפעפיים במשך שלושת הימים הראשונים שלאחר הניתוח. יש להימנע מהתכופפות או פעילות גופנית מאומצת למשך שבוע עד שבועיים. יש להימנע מהרטבה של העפעפיים במים חמים במשך 3 ימים. יש להימנע מעישון, שפשוף או גירוד העיניים, שימוש בעדשות מגע (במשך שבוע עד שבועיים) ונטילת מדללי דם.

    הפעולות האקטיביות שמומלץ לבצע בימים הראשונים שלאחר הפרוצדורה כוללות הקפדה על הגבהת הראש בלילה ושימוש בטיפות עיניים ובתכשיר אנטיביוטי, בהתאם להנחיות הרפואיות במכתב השחרור.

     

    מהן תופעות הלוואי האפשריות של הניתוח?

    תופעות הלוואי השכיחות מניתוח עפעפיים כוללות בצקות, שטפי דם, רגישות עינית, דמעות, טשטוש ראייה קל, כאבים קלים ודימומים קלים בלבד מהתפרים.

    במקרים חריגים של כאבים עזים או דימומים חזקים, כמו גם תופעות חמורות יותר כמו קוצר נשימה או דפיקות לב, יש לפנות מיד לרופא. ברוב המקרים תופעות הלוואי יהיו קלות בלבד.

     

    תוך כמה זמן ניתן לראות את תוצאות הניתוח?

    את תוצאות הניתוח להרמת עפעפיים ניתן לרוב לראות כעבור 2-3 חודשים מיום הטיפול.

    יש לציין כי אחוזי ההצלחה של ניתוח הרמת עפעפיים גבוהים מאוד, אך כמו בכל פרוצדורה כירורגית, אינם מוחלטים. עם זאת, מרביתם של הפציינטים מביעים שביעות רצון מתוצאות הניתוח.

     

    לכמה זמן מחזיקות תוצאות הניתוח?

    תוצאותיו של ניתוח הרמת עפעפיים הן לרוב ארוכות טווח, אך עם זאת אינן נותרות לנצח. במרבית המקרים, ניתוחי עפעפיים יחזיקו כעשר שנים בממוצע.

     

    האם קיימות אפשרויות להרים את העפעפיים ללא ניתוח?

    עבור מי שאיננו מעוניין או לא יכול לעבור ניתוח להרמת עפעפיים, אך עדיין מעוניין בשיפור מראה העיניים, ניתן לפנות לשיטות טיפול חלופיות שאינן כירורגיות:

    1. הזרקות בוטוקס – טיפול זה גורם להרפיית השרירים האחראים על הורדת הגבות והעפעפיים, באופן שממריץ את פעילות השירים האחראים על פעולת ההרמה של העפעפיים. עוד מידע על הזרקת בוטוקס.
    2. הזרקות שומן או חומצה היאלורונית – טיפול זה כולל זריקות לרקות ומתחת לגבות לקבלת אפקט הרמה של העפעפיים.
    3. פילינג – בשיטת טיפול זו, מקלפים את העור ויוצרים שכבת עור חדשה ומתוחה יותר.
    4. טיפול בחוטים – בפרוצדורה זו, מושכים את הגבות מעלה לצורך הרמת העפעפיים. שימוש בחוטים שאינם מתכלים יאפשר תוצאות קבועות, לעומת שימוש בחוטים מתכלים לאפקט יותר קצר טווח.
    5. צריבת עפעפיים – בתהליך זה, העפעפיים העליונים נצרבים במלחם ייעודי באופן שמביא לכיווץ ומתיחת העור.

     

    ניתוח הרמת עפעפיים – מחירים

     

    ניתוח עפעפיים – מחירים לפי סוג טיפולהרמת עפעפיים – מחיר מומלץ בקליניקות השונות בישראל
    ניתוח הרמת עפעפיים כמה עולה18,000 – 10,000 ₪
    עלות ניתוח עפעפיים תחתונים13,000 – 8,000 ₪
    עלות הרמת עפעפיים עליונים13,000 – 8,000 ₪
    הרמת עפעפיים ללא ניתוח (הזרקת חומצה היאלורונית / שומן)7,000 – 3,000 ₪

     

    הרמת עפעפיים עליונים

    בניתוח זה יוצרים חתך דק לאורך העפעפיים על מנת לסלק את עודפי השומן והעור. החתך נעשה בקו הטבעי של קפל העפעפיים כך שכמעט לא נשארת צלקת מן הניתוח. לאחר הניתוח תופרים את החתך בתפירה עדינה, והעפעפיים מחלימים במהירות.

    גיל, גנטיקה וכוח המשיכה הם שלושה מרכיבים עליהם אין לנו שליטה אך להם השפעה רבה על המראה שלנו. עם השנים מתגברת הנטייה של העפעפיים שלנו לצנוח מטה עד לכדי יצירה של "קפלי עור" המהווים מטרד אסתטי ולעיתים גם רפואי. ניתוח להרמת עפעפיים מטפל בבעיית צניחת עפעפיים ומעניק לפנים מראה חיוני ורענן הרבה יותר.

    גורמים לצניחת עפעפיים: העפעף הוא העור העוטף את עינינו, שומר על הקרנית מפני פציעה ומלחח את העיניים. נפילת עפעפיים עליונים יכולה להתרחש בעקבות שלושה גורמים עיקריים, ירידה באלסטיות העור באזור העיניים, היחלשות השרירים או נפילה של הפנים כאשר צניחת העפעף היא למעשה תופעה משנית. במהלך ניתוח להרמת עפעפיים מוסר העור והשומן המיותרים, ומשוחזר הקפלפל הטבעי והיפה של העין.
    הרופא המנתח מאבחן את הסיבה לצניחת העפעפיים ובהתאם לכך מחליט באיזו שיטת לנתח. חשוב לדעת שייתכן כי מה שנראה כנפילת עפעפיים זה למעשה ביטוי לצניחת גבה. במקרה כזה הרופא ימליץ על ניתוח המשלב הרמת גבה עם הרמת עפעפיים.

    ניתוח להרמת עפעפיים עליונים: טרם הניתוח תגיעו לפגישת ייעוץ עם הרופא המנתח. בפגישתכם תתבקשו לעדכן את הרופא לגבי מצבכם הבריאותי, הרגלי עישון ונטילת תרופות ותוספי תזונה. לאחר שתגדירו יחד עם המנתח את הבעיה, הוא יציע לכם את הפתרונות הראויים ויספר לכם על הפרוצדורה. במסגרת הניתוח הרופא יבצע הסרת של עודפי עור ושקיות שומן דרך חתך שיבוצע לאורך העפעף העליון, בקפל הטבעי של העין. ההליך מותיר צלקת עדינה מאוד שכמעט ואינה נראית. אורכו של הניתוח הוא כשעה והוא מתבצע תחת הרדמה מקומית. במהלך הניתוח הרופא מסיר עור ורקמות שומן מיותרות תוך הקפדה על יצירת חתך שאינו מותיר צלקת שנראית.

    ההחלמה מהניתוח: בימים הראשונים אתם עשויים להרגיש נפיחות באזור העיניים והפנים, קומפרסים קרים יכולים לסייע בהורדת הנפיחות והקלה בתחושת אי הנעימות ולאחר כחמישה ימים מסירים את התפרים. לנשים שבייננו, ניתן לחזור ולהתאפר ואף להפיק מכך יותר.

     

    הרמת עפעפיים תחתונים

    את הניתוח הזה, המורכב מעט יותר, עורכים בדרך כלל באמצעות אחת מ-2 הגישות העיקריות של האוקולופלסטיקה: בראשונה מסירים את העור והשומן העודפים באמצעות חתך חיצוני מתחת לריסים. השנייה, שהיא המקובלת כיום, נעשית ללא צורך בתפרים וללא צלקות באמצעות חתך צידי שאינו נראה על מנת להוציא את העור עודף, וכן הוצאת השומן ממש דרך פנים העפעף.

    גורמים לבעיות עפעפיים תחתונים: אחת הסיבות העיקריות להיווצרותן של אותן "שקיות" תחת העיניים היא היחלשות של גידים ושרירים באזור הארובה. בעקבות זאת מתרחשת תנועה של השומן הארובתי בעין עד לבליטתו תחת הריסים התחתונים. חשוב להבין כי לא מדובר כאן במצב של עודף שומן אלא פיזור מחודש של שומן קיים. בין הגורמים הנוספים לתופעה ניתן למנות גם אובדן בנפח רקמות שומן ושריר.

    ניתוח לתיקון עפעפיים תחתונים: טרם הניתוח תגיעו לפגישת ייעוץ עם הרופא המנתח. בפגישתכם תתבקשו לעדכן את הרופא לגבי מצבכם הבריאותי, הרגלי עישון ונטילת תרופות ותוספי תזונה. לאחר שתגדירו יחד עם המנתח את הבעיה, הוא יציע לכם את הפתרונות הראויים ויספר לכם על הפרוצדורה.

    ישנן שתי דרכים עיקריות לעשות ניתוח בעפעפיים התחתונות, באמצעות חתך חיצוני או פנימי. בשיטת החתך החיצוני החתך נעשה מתחת לריסים, לאחר מכן מוסרים עודפי העור והשומן ולבסוף תופרים את החתך בתפרים עדינים. על פי השיטה השנייה, מוציאים את שקיות השומן דרך פנים העפעף ללא צורך בתפרים. את עודפי העור ניתן להסיר על ידי חתך עורי חיצוני צידי שאינו מותיר צלקות .

    כמו כן, במהלך ניתוח בעפעפיים תחתונים ניתן לבצע Soft Lift, הכולל הרמה של החלק העליון של הפנים דרך הלחי. הליך זה משיג פתרון לקמטוטים קטנים על הלחי העליונה שאינו ניתן למילוי. אורכו של הניתוח הוא כשעה וחצי והוא מתבצע תחת הרדמה מקומית. במהלך הניתוח הרופא יוצר פיזור מחודש של השומן שנאגר, ומותח את העור תוך הקפדה חתך שאינו מותיר צלקת.

    ההחלמה מניתוח עפעפיים תחתונים: זמן ההחלמה של ניתוח עפעפיים תחתונים הינו ארוך יותר מניתוח עפעפיים עליונים וארכו כשבועיים. קומפרסים קרים יסיעו בתחושת הנפיחות שתעבור תוך כמה ימים.

     

    ניתוח הרמת עפעפיים
    ניתוח הרמת עפעפיים רלוונטי גם לגברים ועשוי להעניק להם מראה צעיר יותר

     

    מידע נוסף על ניתוח להרמת עפעפיים

    הגיל יוצר שינוי במראה עור הפנים, שאחד האפקטים שלו הוא צניחת העפעפיים כלפי מטה באופן המעניק לעיניים מבט בוגר ופחות מואר וניתן לשפר זאת באופן משמעותי באמצעות ניתוח עפעפיים מקצועי.

    אחד הניתוחים שעוברים נשים וגברים כמעט באותה המידה, הוא ניתוח להרמת העפעפיים, שכן לעתים מעבר לעניין המראה החיצוני, צניחת העפעפיים עשויה לגרום לקושי בראיה ובאם עוברים את הניתוח ניתן תוך זמן קצר ליהנות משיפור עצום במראה ובראיה שכן, עפעפיים שצונחות מעניקות לפנים עייפות וחוסר חיוניות.

    באם החלטתם לעבור ניתוח לשם הרמת העפעפיים, חשוב כי תקבלו יעוץ מרופא המנתח בדבר השינוי במראה החיצוני שעומד להיות עם סיום הניתוח כדי שתהיה התאמה מלאה בין רמת הציפיות שלכם לבין התוצאה הסופית שתהיה בפועל, שכן לעתים אתם מדמיינים שתראו כפי שהייתם בגיל צעיר וזה לרוב לא מה שיקרה.

    בחלק ממכוני האסתטיקה, קיימות מערכות ממוחשבות שבהן לוקחים צילום פנים שלכם ומדגימים לכם כיצד תיראו לאחר הניתוח, כך שתהיה לכם תמונה כלשהי ותדעו לקראת מה אתם הולכים, כאשר יכולה עדיין להיות סטייה מסוימת בתוצאה הסופית, אך זה כבר תלוי ברמת המקצועיות של הרופא המנתח שבחרתם לעבור אצלו את הטיפול.

     

    האם כל אחד יכול לעבור ניתוח עפעפיים?

    באופן עקרוני, לא מדובר בניתוח מורכב, עם זאת אנשים שיש להם בעיות רפואיות מסוימות עשויים להיקלע לסיבוכים שונים במהלך הניתוח או לאחריו, ולכן, חשוב ליידע את הרופא המנתח על בעיה רפואית ממנה אתם סובלים או סבלתם בעבר כדי שהוא יוכל לקבל החלטה טובה יותר באשר לאפשרות שלכם לעבור את הניתוח הזה או לא.

    בניתוח עפעפיים, כמו בכל ניתוח עשויות להיות תופעות לוואי, ולכן באם המצב של העפעפיים אינו חמור, כדאי לנסות ולדחות את הניתוח לגיל מתקדם יותר, עם זאת הכל תלוי במצב הבריאותי והנפשי של המטופל, שכן ישנם אנשים שהביטחון העצמי שלהם נפגע בשל השינוי שיוצרות העפעפיים הנפולות ולאחר הניתוח הם מרגישים הרבה יותר טוב עם עצמם ולכן, יש להתייחס בכל מקרה לגופו ולהתייעץ עם כמה גורמים לפני שמקבלים החלטה.