נכתב ע
נכתב ע"י מערכת אסתטיקר

טיפול פלזמה לפנים המוכר בשמותיו הנוספים: טיפול PRP, או טיפול פני ערפד, נותן מענה לעור שאיבד מן הגמישות הטבעית, הברק והחיונית שלו. במסגרת ההליך של טיפול פלסמה לעור הפנים נעשה שימוש בדם של המטופל, לצורך סינון ולמיצוי של הפלזמה המצויה בו – נוזל דם מרוכז אשר מכיל ריכוז גבוה במיוחד של ויטמינים, חלבונים, תאי דם אדומים, תאי דם לבנים וכן טסיות דם. למעשה, טיפול זה נשען על שימוש ביתרונות הטבעיים של הגוף לחידוש ושיפור מראה העור.

 

טיפול פלזמה לפנים
טיפול פלזמה לפנים – הזרקת פלסמה מועשרת לעור הפנים

 

 

טיפול פלזמה לפנים – שלב אחר שלב

הטיפול של הזרקת פלסמה לעור הפנים, מתבצע במספר שלבים:

#1 שאיבת דם מן המטופל – שאיבת כמות קטנה של דם מן המטופל, בדומה לכמות הנדרשת לצורך בדיקת דם.

#2 הדם אשר נשאב מן המטופל מוכנס למכשיר מסוג צנטריפוגה – אשר מכילה ג'ל הפרדה ובאמצעות פעולת סחרור מבצעת סינון ומיצוי של חומר הפלזמה בדם.

#3 הזרקת חומר הפלזמה שסונתז – החומר מוזרק בנקודות רבות על פני המטופל, לניצול יתרונות החומר ולשיפור מראה העור.

הזרקה של פלזמה לעור הפנים מצריכה היכרות מעמיקה עם הטכנולוגיה ושיטת הטיפול וכן רמה גבוהה במיוחד של סטריליות, בעיקר בשל התהליך של הוצאת דם מן הגוף והשבתו אליו, למניעת זיהומים.

כאשר טיפול פלזמה לפנים בטסיות דם מתבצע ביד מיומנת ומנוסה ותחת הנחיות הסטריליות הקפדניות, רמת הסיכון נמוכה מאוד ועד אפסית, ואחוזי ההצלחה והשיפור של הטיפול ניכרים וגבוהים. טיפול פלזמה לפנים מתבצע לרוב בטיפול בודד, אולם במצבים מסוימים תיתכן המלצה רפואית לסדרת טיפול בת שלושה עד חמישה טיפולים, בהפרש של מספר חודשים בין טיפול אחד לבא אחריו.

 

יתרונות של טיפול PRP בפלזמה לפנים 

✔️ שימוש בחומרים הטבעיים שמייצר הגוף – ללא חומרים סינטטיים מתועשים, מה שמביא לספיגה טובה ומהיר של החומר בגוף ושולל סיכוי לדחייה של החומר על ידי הגוף, רגישויות ותגובות נוספות.

✔️ תהליך פשוט ליישום – טיפול prp לפנים פשוט במיוחד ליישום ומתבצע במהלך מפגש טיפולי אחד בלבד, במרבית המקרים.

✔️ מספק מענה למגוון בעיות – טיפול פלזמה לפנים הוא טיפול רחב ומקיף לפנים, אשר מסייע בחידוש ייצור הקולגן והאלסטין שהם החומרים אשר אחראים על הנפח, הגמישות והברק של העור, מטשטש ומעלים קמטים וקמטוטים, מבהיר כתמי פיגמנטציה ומביא לשיפור כלי באיכות ובמראה עור הפנים.

✔️ שמירה על רקמות העור – הטיפול העדין משמר את רקמות העור הקיימות ללא כל סיכון לפגיעה בהן.

✔️ מתאים לכל סוגי העור – החדרת פלזמה לפנים באמצעות סנתוז והזרקה מתאימה לכל סוגי העור ולטיפול בכל סוגי ליקויי העור, לרבות בעלי עור כהה.

✔️ טיפול ללא כאב – טיפול פלזמה לפנים מתבצע תחת אלחוש או הרדמה מקומית בלבד והוא איננו מכאיב.

מעוניינים בהשוואות מחירים? קבלו עד 3 הצעות מחיר ממיטב המומחים ללא התחייבות

    שם:
    טלפון:

    יישוב מגורים:
    מתעניין בהצעות מחיר בנושא:

     

    מהו טיפול ערפד לפנים

    טיפול פלזמה לפנים מכונה גם טיפול פני ערפד, זאת בשל ריבוי הדקירות בפנים בתהליך ההזרקה.

    כל דקירה כזאת מותירה על הפנים נקודה אדומה ועם סיום הטיפול מתקבל מראה עור פנים נקבובי ואדום, המזכיר פני ערפד ומכאן הכינוי לו זכה הטיפול.

    המראה הנקבובי והנקודות האדומות יחלפו מאליהן, בטווח זמן בן מספר שעות, עם היספגות החומר בעור.

     

    אזורי הטיפול והשימושים שמספקת טכנולוגיית טיפול PRP לפנים

    טכנולוגיית הטיפול מיועדת למעשה לשיפור פני העור ובמרבית המקרים מהווה פתרון אנטי אייג'ינג כולל לעור הפנים. יחד עם זאת, ניתן למקד את הטיפול באזורים נקודתיים על פי צורך. אזור העיניים נחשב לרגיש במיוחד ונוטה לקמטוטים ולמראה שקוע ונפול, זאת בשל העור הדק אשר סובב את העיניים. ביצוע טיפול  פלזמה לעפעפיים או הזרקה נקודתית של פלזמה מתחת לעיניים, יביאו לחידוש מרקם העור, מתיחה ויצירת גמישות באזור ויובילו לשיפור מהותי וטשטוש הקמטוטים והשקעים הנוטים להיווצר סביב העין.

    הזרקת פלזמה לעור מתאימה גם לאזורים נקודתיים אחרים על פי מצב העור, כאשר הזרקת פלזמה לטיפול בקמטים יכולה להתבצע באמצעות זיקוק הדם הטבעי כפי שתואר, או בשילוב והעשרה של חומרים נוספים.

     

    טיפול בפלזמה מועשרת לפנים

    חידוש תאים עם פלסמה מספק יעילות גבוהה ושיפור משמעותי באיכות עור הפנים, במקרה של עור נפול, חסר ברק, קמטוטי עור, כתמים ופגמים. במקרים מסוימים, בעיקרם היווצרות קמטים עמוקים על העור, אשר הטשטוש שמספקת הפלזמה המרוכזת אינו מספק, ניתן לבצע הצערת עור הפנים עם פלזמה מועשרת, כאשר לסינתוז טסיות הדם מתווסף חומר מילוי דוגמת חומצה היאלורונית.

    פלזמה מועשרת מתאימה לביצוע טיפולים נקודתיים בפנים ומצריכה תכנון טיפולי מוקדם של הרופא, לקביעת נקודות ההזרקה ואזורי הטיפול הרצויים ולקבלת תוצאה מיטבית.

     

    מחיר טיפול פלסמה לפנים

    עלויות טיפול בפלזמה לעור הפנים משתנות בין מרפאה אחת לאחרת, כמו גם בהתאם לאופי הטיפול. הגורמים המשפיעים על עלות הטיפול הם מצב העור וריכוז ההזרקות הנדרש (המשפיע גם על כמות הדם השאוב והסינתוז שלו באמצעות הצינטרפוגה) וכן צורך בטיפול משלים ו/או העשרה של טסיות הדם באמצעות חומצות מילוי ונפח לפנים. מטבע הדברים הזרקת פלזמה מועשרת לפנים, תעלה יותר מהזרקה של פלזמה טבעית בלבד.

    טווח מחירים של טיפול פלזמה בישראל עומד על 1200-1800 ₪ לטיפול בודד. במידה ונדרשת סדרת טיפולים (לרוב כשלושה טיפולים) המחיר יעמוד על כ-4000-6000 ₪.

    חשוב לציין כי כל ענף האסתטיקה הרפואית הוא ענף הפועל באופן פרטי, תחת פיקוח והנחיות של משרד הבריאות, אולם שלא במסגרת סל הבריאות ואף אינו מוכר במסגרת הביטוחים – הן הביטוחים המשלימים מטעם קופות החולים והן במסגרת ביטוחי בריאות פרטיים. המחירים נקבעים באופן עצמאי על ידי הרופאים המספקים את השירות/המרפאות הפרטיות בענף, ללא פיקוח על המחיר.

     

    סיכונים ותופעות לוואי של פלזמה לפנים

    טיפולי פלזמה לפנים, בין אם מדובר בפלזמה הטבעית המזוקקת מן הדם של המטופל ובין אם בפלזמה מועשרת בחומרים נוספים, הם בבחינת טיפול בטוח ובעל סיכונים מועטים בסבירות נמוכה במיוחד. כאמור, עיקר הסיכון טמון בדרישות המחמירות לרצף פעולות סטריליות בסטנדרטים גבוהים במיוחד, כאשר אי הקפדה על ההנחיות וביצוע הפעולה בצורה סטרילית ומבוקרת, טומן בתוכו סיכון לזיהום של הדם ולהחדרת הזיהום לעור. חשוב לציין שבשל ההזרקה העדינה על פני שכבה הראשונית של העור, מאפשרת טיפול מהיר ויעיל, באמצעות אנטיביוטיקה מקומית, גם במקרה החריג של התפתחות זיהום.

    טיפולי הזרקת פלזמה אינם מתאימים למטופלים בעלי ספירת טסיות נמוכה, מחלות כרוניות בכבד, או דלקות עור מקומיות בפנים. בכל מקרה של טיפולי אנטי אייג'ינג פולשניים, מכל סוג, חשוב לעבור תשאול רפואי ובדיקת היתכנות והתאמה אצל רופא מוסמך.

    תופעות לוואי אפשריות עם סיום הטיפול הן אדמומיות בפנים, התפתחות של בצקות עור ונפיחות מקומית, וכן הופעת שטפי דם באזורי ההזרקה בפנים. ניתן לטפל בתופעות הללו באמצעות מריחת משחה מרגיעה בהמלצת הרופא, הנחת קומפרסים קרירים, ובכל מקרה כל התופעות צפויות לחלוף בטווח של יממה ועד כ-72 שעות.

     

    פלזמה בפנים – תקופת החלמה

    טיפול פלזמה לפנים אינו טיפול פולשני והוא מתבצע לרוב תחת אלחוש בלבד. הטיפול מתבצע בטכניקה עדינה במיוחד ואינו כרוך בזמן החלמה או במגבלות מהותיות על המטופל.  יחד עם זאת, שלושה ימים מתום הטיפול לא מומלצת חשיפה לשמש, שימוש בכימיקליים על גבי עור הפנים או פעילות מאומצת, במטרה לאפשר ספיגה מיטבית של החומר בעור.

     

    עמידות טיפול PRP

    טיפולי הזרקת פלזמה לפנים מספקים עמידות טובה וארוכת שנים, ביחס לטיפולי הזרקות אחרים. יחד עם זאת, עמידות הטיפול והתוצאות תלויים במספר רב של גורמים סביבתיים והתנהגותיים, בניהם: הרגלי חשיפה לשמש, תזונה, הרגלי עישון, שגרת טיפוח וניקיון הפנים ועוד.

    בדומה לשמירה על עור הפנים הטבעי לפני הטיפול, מומלץ להימנע מעישון ומחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, שימוש בחומרי הזנה ולחות אשר מותאמים לסוג העור, תזונה מאוזנת ועשירה במינרלים ובסיבים תזונתיים, שימוש במוצרי הגנה וסינון קרינה. במקרה של שימוש בפלזמה מועשרת בחומצה היאלורונית או בחומצות מילוי ונפח אחרות, חשוב לדעת שעמידות חומרים אלו תקפה לתקופה בת 6-12 חודשים.

     

    מי מוסמך ומורשה לבצע את הטיפול?

    טיפולי הזרקת טסיות פלזמה וטיפולי הזרקה בכלל, מאושרים כחוק לביצוע על ידי רופא מוסמך בלבד, אשר עבר הכשרה מתאימה וייעודית לסוג הטיפול האמור.

     

    מדוע חשוב לפנות למומחה לטיפול הזרקת פלזמה לפנים

    בפניה למרפאה לצורך טיפולי אסתטיקה רפואית בכלל וטיפולי פלזמה לפנים בפרט, יש לוודא ראשית כי כלל הטיפולים מבוצעים על ידי רופא מוסמך ומנוסה. אין לבצע טיפולים במכוני קוסמטיקה או אצל שרלטנים שאינם רופאים, לשמירה על בטיחות ובריאות המטופל לפני הכל. מומלץ לפנות למרפאות המציעות מגוון טיפולי אסתטיקה רפואית, בטכנולוגיות שונות, אשר על סמך אבחון מדוקדק, תשאול רפואי והיכרות עם צרכי המטופל- מתבצעת התאמה מלאה של הטיפול.

    המלצות היו ועודן הדרך הטובה ביותר בבחירה של נותני שירות בכל תחום, לרבות רופאים, לכן מומלץ להתרשם מסיפורי הצלחה וחוויות של מטופלים קודמים במרפאה.